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Love Love Show
ラブラブショー

I was invited to participate in this show as an exhibitor along with Hisashi Houjin with whom I worked on the design of the Aomori Museum of Art as staff members at Jun Aoki Associates. We were asked to make an artwork that also serves as a signage guiding visitors to the shuttle bus (connecting the museum and the Towada Art Center, the co-organizer of the exhibition) parking area. Our approach to this, therefore, was to treat the project, which required architectural intervention four years after the completion, as a small-scale renovation mainly focusing on the signage plan. We installed two mirrors at both ends of an exterior corridor long in the east-west direction to create a new spatial experience that transforms the building and nullifies the distance between two areas.

青木淳建築計画事務所のスタッフとして青森県立美術館(2005)の設計をともに担当した寶神尚史と、展覧会の出品者に招聘された。作品であることに加えて、美術館東側のメインエントランスから、屋外通路を抜けた西側にある送迎バス(共催である十和田市現代美術館を結ぶ)駐車場へ来館者を誘導するサイン機能を持たせることが求められた。したがってこれに対するアプローチは、竣工後4年経って初めて建築計画的に介入する必要のあるプロジェクトを、サイン計画を主とした小さなリノベーションとして扱うことであった。そこで私たちは東西に長い外部通路の両端に二枚の鏡を設置し、建物の変形とふたつの領域の距離を無効化する新たな空間経験をつくりだした。

  • Date

    2009.12
  • Usage

    Art
  • Location

    Aomori Museum of Art, Aomori
  • Client

    Aomori Museum of Art
  • Detail design

    • Co-Architect

      Hisashi Hojin

Photo.

CoverTezzo Nishizawa Architects
  • 1–5Tezzo Nishizawa Architects